Számlázó program bejelentése a NAV részére

Ha bármilyen számlázó programot használsz, be kell jelentened a NAV-hoz. Mindegy, hogy belföldi, külföldi, saját vagy külső fejlesztés, hagyományos telepített vagy online szoftver, ha számlázásra használod, akkor be kell küldeni egy adatlapot.

Itt találod meg a vonatkozó NGM rendelet-et

Bár ez egy kötelező feladat, hamar túl lehet lenni rajta.

Ha szeretnéd saját magad csinálni, kövesd a lépéseket ebben a cikkben. Ha nem akarsz ezzel bíbelődni, vagy úgy gondolod, hogy ez a könyvelők feladata, csak küld el a könyvelődnek az alábbi adatokat és biztosan megcsinálja helyetted.

  • Saját fejlesztésű rendszer: N
  • Rendszer neve: Billcity
  • Elérhetősége: www.billcity.hu
  • Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: Taylorsoft Magyarország Kft.
  • Adószáma: 24984096-2-41

Ha külföldi számlázó programot használsz, azt ugyanúgy be kell jelentened. Az egy tévhit, hogy nem lehet külföldi szoftvert használni. Lehet, de természetesen mint minden számlázó programnak, a külföldi hagyományos és online rendszereknek is meg kell felelni a magyar jogszabályoknak.

Mikor kell bejelentenem?

Minden számlázó programot a használatbavételt követő 30 napon belül kell bejelenteni.

Mi a használatbavétel kezdete?

Az, amikor az első éles számlát kiállítottad vele.

Ha már nem használom ki is kell jelenteni?

Igen, erre egy külön rész van a bejelentőlapon. Ha már nem használod a korábban bejelentett számlázó programot, akkor ki kell jelentened azt. Szintén a használat befejezését követő 30 napon belül.

Bejelentés 4 lépésben

A bejelentést a SZAMLAZO nyomtatványon elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül az ÁNYK programmal, illetőleg papír alapon lehet benyújtani a NAV-hoz. Ha van könyvelőd, akkor kérheted a segítségét, ők ismerik és rendszeresen használják ezt a programot.

Ha te szeretnéd csinálni, akkor töltsd le az ÁNYK programot majd a a NAV kitöltési útmutatóját és meg tudod csinálni akár saját magad is.

1. lépés

Miután beléptél a nyomtatványkitöltőbe, válaszd ki a "SZÁMLÁZÓ" nyomtatványt, ha nincs a listában akkor innen tudod letölteni.

2. lépés

Töltsd ki a "SZAMLAZO" bejelentőlapot.

Ha a Billcity online számlázót szeretnéd bejelenteni, az alábbiakat kell megadnod az online számlázó rendszer részben.

  • Saját fejlesztésű rendszer: N
  • Rendszer neve: Billcity
  • Elérhetősége: www.billcity.hu
  • Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: Taylorsoft Magyarország Kft.
  • Adószáma: 24984096-2-41
  • Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.

3. lépés

Választd ki a nyomtatványkitöltőben a "Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre" menüpontot, ahogy a lenti képen látod.

4. lépés

Válaszd ki a "Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül" menüpontot.

Ezzel kész is a számlázó program bejelentése.

Néhány gyakran ismételt kérdésre is válaszolunk itt.

Mit kell tennem ha számlázó programot váltok?

Ha már nem szeretnél használni egy számlázó programot, akkor ki kell jelentened az a NAV-nál, valamint bejelenteni az újat.

Használhatok egyszerre több számlázó programot is?

Igen, ennek semmi akadálya sincs. Arra figyelj, hogy minden használatban lévő programot jelents be a NAV-hoz.

Be kell-e jelenteni a számlázó programot, ha csak tesztelem azt?

Nem, csak akkor kell bejelentened, ha élesben elkezdted használni. Tehát gyakorlatilag ha kiálítottad az első éles számládat.

Ha bármilyen kérdésed van vagy elakadtál a Billcity számlázó program bejelentésével kapcsolatban, írj nekünk az info@billcity.hu email címre segítünk a bejelentésben.