Ha bármilyen számlázó programot használsz, be kell jelentened a NAV-hoz. Mindegy, hogy belföldi, külföldi, saját vagy külső fejlesztés, hagyományos telepített vagy online szoftver, ha számlázásra használod, akkor be kell küldeni egy adatlapot.
Itt találod meg a vonatkozó NGM rendelet-et
Bár ez egy kötelező feladat, hamar túl lehet lenni rajta.
Ha szeretnéd saját magad csinálni, kövesd a lépéseket ebben a cikkben. Ha nem akarsz ezzel bíbelődni, vagy úgy gondolod, hogy ez a könyvelők feladata, csak küld el a könyvelődnek az alábbi adatokat és biztosan megcsinálja helyetted.
- Saját fejlesztésű rendszer: N
- Rendszer neve: Billcity
- Elérhetősége: www.billcity.hu
- Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: Taylorsoft Magyarország Kft.
- Adószáma: 24984096-2-41
Ha külföldi számlázó programot használsz, azt ugyanúgy be kell jelentened. Az egy tévhit, hogy nem lehet külföldi szoftvert használni. Lehet, de természetesen mint minden számlázó programnak, a külföldi hagyományos és online rendszereknek is meg kell felelni a magyar jogszabályoknak.
Mikor kell bejelentenem?
Minden számlázó programot a használatbavételt követő 30 napon belül kell bejelenteni.
Mi a használatbavétel kezdete?
Az, amikor az első éles számlát kiállítottad vele.
Ha már nem használom ki is kell jelenteni?
Igen, erre egy külön rész van a bejelentőlapon. Ha már nem használod a korábban bejelentett számlázó programot, akkor ki kell jelentened azt. Szintén a használat befejezését követő 30 napon belül.
Bejelentés 4 lépésben
A bejelentést a SZAMLAZO nyomtatványon elektronikus úton az ügyfélkapun keresztül az ÁNYK programmal, illetőleg papír alapon lehet benyújtani a NAV-hoz. Ha van könyvelőd, akkor kérheted a segítségét, ők ismerik és rendszeresen használják ezt a programot.
Ha te szeretnéd csinálni, akkor töltsd le az ÁNYK programot majd a a NAV kitöltési útmutatóját és meg tudod csinálni akár saját magad is.
1. lépés
Miután beléptél a nyomtatványkitöltőbe, válaszd ki a "SZÁMLÁZÓ" nyomtatványt, ha nincs a listában akkor innen tudod letölteni.
2. lépés
Töltsd ki a "SZAMLAZO" bejelentőlapot.
Ha a Billcity online számlázót szeretnéd bejelenteni, az alábbiakat kell megadnod az online számlázó rendszer részben.
- Saját fejlesztésű rendszer: N
- Rendszer neve: Billcity
- Elérhetősége: www.billcity.hu
- Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: Taylorsoft Magyarország Kft.
- Adószáma: 24984096-2-41
- Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.
3. lépés
Választd ki a nyomtatványkitöltőben a "Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre" menüpontot, ahogy a lenti képen látod.
4. lépés
Válaszd ki a "Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül" menüpontot.
Ezzel kész is a számlázó program bejelentése.
Néhány gyakran ismételt kérdésre is válaszolunk itt.
Mit kell tennem ha számlázó programot váltok?
Ha már nem szeretnél használni egy számlázó programot, akkor ki kell jelentened az a NAV-nál, valamint bejelenteni az újat.
Használhatok egyszerre több számlázó programot is?
Igen, ennek semmi akadálya sincs. Arra figyelj, hogy minden használatban lévő programot jelents be a NAV-hoz.
Be kell-e jelenteni a számlázó programot, ha csak tesztelem azt?
Nem, csak akkor kell bejelentened, ha élesben elkezdted használni. Tehát gyakorlatilag ha kiálítottad az első éles számládat.
Ha bármilyen kérdésed van vagy elakadtál a Billcity számlázó program bejelentésével kapcsolatban, írj nekünk az info@billcity.hu email címre segítünk a bejelentésben.