...akkor jó, ha figyelsz, mert a PayPal egyre több olyan újítást hoz be, ami egyre inkább emlékeztet a bankokra. Erről jó, ha a könyvelőd is tud.
A PayPal újít - nem is kicsit
A PayPal-t egyre többen alkalmazzák, akár még üzleti számlaként is. Miért is ne, amikor egyszerű, gyors, akár külföldi átutalásokat is gyorsabban teljesít, mint egy bank.
A PayPal-t rengetegen használják magánemberként is, így kézenfekvő, hogy azok a vállalkozások is használják, akik alapvetően B2C piacon mozognak. Hozzáköthető a bankszámlához és a bankkártyához is, vagyis teljes mértékben képes minden olyan pénzmozgás bonyolítására, amire az üzleti életben szükség lehet.
Bár a PayPal-nak nincs banki licensze - és saját bevallása szerint eszében sincs bankká válni -, egyre több olyan szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, amelyek eddig kifejezetten banki szolgáltatásnak számítottak:
- tavaly óta már a PayPal is bocsát ki ATM-ekben is használható bankkártyákat, amelyekkel a PayPal-egyenleg terhére lehet vásárolni
- a PayPal elfogad csekkeket is
- a bankoknál megszokott betétvédelmi garanciákat is ad.
Igaz, ezzel a cég bevallottan elsősorban az eddig "bankolatlan" ügyfeleket akarja meghódítani, vagyis azokat, akik eddig vagy nem fértek hozzá banki szolgáltatásokhoz, vagy csak simán ódzkodtak tőle. Én azonban nagyon meg lennék lepve, ha a PayPal itt csak úgy simán behúzná a kéziféket.
A PayPal ezt még nem tudja - Magyarországon
Az igazsághoz az is hozzátartozik azonban, hogy ezeket a szolgáltatásokat egyelőre csak az USA-ban lehet elérni, és ott is csak béta verzióban. Vagyis az amerikai ügyfeleknek is egyelőre csak egy kis csoportja érheti el tesztjelleggel.
A PayPal azonban egy globális óriáscég. Ezért is írtam, hogy csodálkoznék, ha csak úgy parlagon hagynának egy ilyen piacot. Meg különben is evés közben jön meg az étvágy.
Márpedig a dolog úgy áll, hogy a tesztfelhasználóknak tetszik a dolog. Ez annyit jelent, hogy ha ezeket a szolgáltatásokat a PayPal élesben is bevezeti, az terjedni fog a világon mindenfelé, ahonnan csak elérhető a PayPal, mint a télvégi influenza.
Ez annyit jelent, hogy a PayPal felhajtja a vállalkozóknak azokat a lehetséges lakossági (azaz B2C) ügyfeleket is, akik eddig csak készpénzzel, vagy esetleg utánvéttel voltak hajlandóak vagy képesek fizetni. Vagyis minden vállalkozónak van egy jótanácsom: vigyázó szemeteket a PayPal-ra vessétek - és várjátok, hogy tálcán kínálja nektek az új ügyfeleket.