Ez történt 2017-ben és mit várunk a jövő évtől

Szeretném megosztani veled a 2017-es év fontosabb eseményeit a Billcity történetében, valamint megmutatom a 2018-as céljainkat is.

Mit szerettünk volna 2017-ben elérni?

A Billcity fejlesztését 2015-ben kezdtük el, azzal a céllal, hogy egy új felépítésű, automatizált ügyviteli rendszert tudjuk kínálni a kisvállalkozók (és azok könyvelői) számára.

Az első két évben a számlázó modul alap funkcióinak a fejlesztésén dolgoztunk, folyamatosan követve az ügyfeleink visszajelzéseit.

A 2017-es év célja volt, hogy a Billcity már valamilyen módon bevételt kezdjen termelni. Ezt az ősszel indult automata számlafeldolgozó modullal sikerült is elérnünk, sőt jelentősen túl is szárnyaltuk a várakozásainkat.

A 2017-es év mérföldkövei

  1. Év elején elindítottuk a Billcity blogot, ahol könyvelés automatizálásról és egyéb kapcsolódó témákról olvashatsz.

  2. Szintén még januárban írtunk egy cikket a Könyvelő robotokról, ami sok pozitív visszajelzést kapott, ezzel is jelezve hogy elég forró a téma.

  3. Februárban létrehoztuk a Billcity könyvelők facebook csoportot azért, hogy még szorosabb kapcsolatot tudjunk tartani a Billcity-t használó könyvelőkkel. Így tudunk a legjobban figyelni az igényekre.

  4. Március-június között a csoport igényei alapján fejlesztettük a szoftvert. Néhány az ekkor elkészült funkciók közül: Bisnode-dal összekötés, teljes cég és egyéni vállalkozás adatbázis elérése, Piszkozat számlák, Számla elküldése emailben, Vevői fiók, Ajánlatok, Teszt cég, Több vállalkozás kezelése, Több felhasználó, Logó a számlára, Számlalista Excel-be.

  5. A fenti funkciókat még mind ingyenesen adjuk a Billcity-hez. Mivel szerettünk volna idén még bevételt elérni, így ki kellett választanunk egy komolyabb modult/funkciót, amit már előfizetéses rendszerben nyújtunk a felhasználóink felé.

    Sok hasznos modul van a tarsolyunkban, de ki kellett választanunk egyet, ami az automata számlafeldolgozás lett.

  6. A Taylorsoft tulajdonosaként mindig is az automatizálás híve voltam, így folyamatosan kutattuk a lehetőségeket ebben az irányban is már 2001 óta. Nyáron minden energiánkat és a fejlesztőinket erre a témára koncentráltuk, így a korábbi tesztjeinket, félkész megoldásainkat gyorsan át tudtuk fordítani valós, működő rendszerré.

  7. Júliusban kezdtük el megmutatni néhány könyvelőirodának a számlafeldolgozás modult. Mindenhol nagyon pozitív visszajelzést kaptunk, így örömmel folytattuk a munkát.

  8. Július végén határoztuk el, hogy elindítjuk az automata számlafeldolgozás teszt programját közel 50 könyvelőirodával. Nem szerettük volna már a teszt rendszert sem ingyen adni, hiszen akkor nem kapunk valódi visszaigazolást az életképességről. Így szeptember végéig 42 céggel elindult a tesztelési folyamat, akik a visszajelzésekért és a belépési díjért cserébe egy jelentős kedvezményt kaptak.

  9. Októberben a személyes bemutatók helyett próbálkoztunk workshopokat tartani, de ez nem bizonyult hatékony megoldásnak, így november elején újra autóba ültünk és visszatértünk a helyszíni, személyes bemutatókhoz. Ez meg is hozta a várt eredményt.

  10. Még szintén októberben elkészült az első feladás az RLB kettős könyvelési rendszeréhez.

  11. Novembertől folyamatosan készítjük a feladásokat egyéb szoftverek felé is. Elkészült az IMA, rEvolution iroda ++ szoftverekhez a kapcsolat valamint a Nagy Machinátor és Tensoft esetében még apróbb javításokat kell elkészítenünk.

  12. November 29-én néhány nappal az Adónavigátor konferencia előtt döntöttünk úgy, hogy már meg szeretnénk mutatni egy szélesebb kör számára is az automata számlafeldolgozás előnyeit. Gyorsan elkészítettünk a standunkat és sikeresen kiállítottunk a rendezvényen.

  13. Novembertől december 20-ig gyakorlatilag kedd-péntek között szinte minden nap bemutatóztunk Szabó Ágnes kolléganőmmel. Kicsit elfáradtunk, de nagyon sokat tanultunk az érdeklődőktől, akik több mint fele azóta már ügyfelünk lett. Számunkra nagyon fontosak ezek a bemutatók, hiszen így ismerhetjük meg az igényeket, problémákat a leghatékonyabban.

  14. Novembertől több energiát fordítottunk a Billcity könyvelők facebook csoportra. Szeretnénk továbbra is tartani itt a kapcsolatot az ügyfeleinkkel, érdeklődőkkel. Az információkat, ötleteket először itt tesszük közzé, itt vitatjuk meg.

  15. December közepén még szembesültünk egy gyorsan megoldandó problémával is. A számlafeldolgozáshoz ajánlott Fujitsu 6130/7160 szkennerek - eddig biztosnak hitt - beszerzési forrása hirtelen bezárt egy teljes hónapra bármiféle előzetes jelzés nélkül. Így kénytelenek voltunk gyorsan új, sokkal biztosabb lábakon álló forrást találni. Sikerült és még egy jót is kirándultunk a német Feketeerdőben. Januártól már saját készletről szolgáljuk ki megrendelőinket.

Mit várunk a 2018-as esztendőtől?

Megpróbálunk több évre előre tervezni, de ez ma egy innovatív szoftvercég számára szinte lehetetlen. Túl sok a kiszámíthatatlan tényező.

Így készítek egy 3 hónapos tervet, ami elég rövid ahhoz hogy biztosnak mondható legyen, majd egy 12 hónaposat is, amiben már lehetnek változások a körülményeknek megfelelően.

2018. I. negyedév

  1. Folytatjuk a Billcity összekapcsolását a külső könyvelő rendszerekkel. Célunk, hogy február végére minden fontos rendszerbe át lehessen adni a feldolgozott szállítói számlákat.

  2. Élesítjük a számlalistát, keresési, szűrési funkciókkal.

  3. Elindul a valódi automata könyvelés. Felismerjük a számlákról az ÁFA táblázatot és a korábbi gazdasági események kontírozásai alapján megpróbáljuk előre felajánlani a gazdasági eseményt is.

  4. Folyamatosan javítjuk a számla felismerés pontosságát. Ez gyakorlatilg nem csak I. negyedéves cél, mert nem ér véget márciusban, viszont nagyon jelentős mérföldkövek lesznek az első három hónapban. Az a célunk, hogy a mostani átlagos 85%-ról 90% felé emeljük a feldolgozási minőséget.

  5. Mivel a szolgáltatáshoz a Fujitsu professzionális dokumentumszkennereit ajánljuk, így saját magunk teremtjük meg a biztos utánpótlást minőségi, használt termékekkel. Arra törekszünk, hogy az ügyfeleink számára folyamatosan legyen elérhető készletünk ezekből a minőségi szkennerekből.

  6. Folytatjuk a számlafeldolgozó modul bemutatását heti legalább 10 új cégnek.

  7. Szeretném elindítani tanácsadó hálózatunkat legalább néhány vidéki városban. Így nem kell majd heteket várni a bemutatóra, meg lehet nézni a Billcity-t egy tapasztalt felhasználónál a környéken is.

  8. Legalább egy fővel szeretnénk bővülni, egy ügyfél elégedettségi munkatárs (customer success manager) személyében. Az ő feladata lesz, hogy minden ügyfelünk tökéletesen elégedett legyen és megfelelően tudja használni a Billcity-t.

  9. Visszanyúlunk a számlázó modulhoz is, ahol régóta várt funkciókat fejezünk be: ismétlődő számlák, számla kiegyenlítés.

  10. Elkezdjük a PSD2 irányelv alapján rendelkezésre álló banki API kapcsolatok kiépítését néhány bankkal.

2018. II-IV negyedév

  1. További számlázó funkciók következnek. Devizás számlázás, fizetési emlékeztetők stb.

  2. Javítani fogjuk az automata könyvelés minőséségét, alapvetően az öntanulás képességének a fejlesztésével.

  3. Elkezdjük a számla tételeit is feldolgozni.

  4. Minél több bankkal kötjük össze a Billcity-t, megvalósítjuk a banki tranzakciók lekérdezését és automatikus pontozását, könyvelését.

  5. Természetesen a 2018. július 1-től kötelező online NAV-os számla jelentést is minél hamarabb elkészítjük.

Nagyjából ezek a terveink, a fentieken kívül még van néhány szuper funkció előkészítés alatt, de ezeket egyenlőre még nem szeretném elárulni.

Ha bármi gondolatod támad amit el szeretnél mondani, csak írj egy kommentet, válaszolok mindenre.