A Revolut egy olyan fintech fejlesztés, amelynek segítségével gyakorlatilag egy komplett bankfiókot hordhatsz a telefonodban. Nos, a Revolut Magyarországra jön. És az a szép, hogy már a vállalkozásoknak is biztosítja a szolgáltatásait.
A Revolutnak nem véltelenül ez a neve
A fintech iparág szinte naponta jelent be olyan újdonságokat, amelyek lassanként, de gyökeresen alakítják át a ma ismert pénzügyi szektort. A bankipar egyes résztvevői (Magyarországon pl. az OTP) meg is próbálják tartani a lépést velük. A nagy többség azonban - bármilyen hihetetlen is - lassan mozdul. Nem csoda, ha az olyan fintech startup-ok, mint a Revolut, képesek forradalmat csinálni.
A Revolut például egy olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy a telefonodon egy komplett bankfiók szolgáltatásait hordozd Magaddal. Főként lakossági felhasználása terjed futótűzként a fiatalok körében - a Revolutot ugyanis az nyaranta utazgató, fesztiválozó ifjúságnak találták ki.
Mit tud a Revolut?
A Revolut azért hasznos jószág, mert
- az alkalmazás egy prepaid kártyával is kiegészül
- nincs ATM-költséged
- gyakorlatilag azonnali az elszámolás, és napokkal később látod csak az egyenlegeden, hogy mi mibe is került valójában
- rögzítetten az aznapra legkedvezőbb, "google-grade" árfolyamon számolják el az idegen valutában történő költéseidet is
- előre kiválaszthatod, hogy milyen valutában akarod tartani az egyenlegedet (ezt egyelőre euróban, angol fontban és dollárban teheted meg), és a kedvezőbb árfolyamokat kihasználva állíthatod át a valutanemet (így kereshetsz is)
- a kártya okos - ez abból látszik, hogy először a helyi valutában lévő egyenlegedet meríti, és csak ha ez elfogyott, akkor vált egy másikra, amiben még van egyenleged
- már egy éve társaloghatunk RITA-val, a Revolut intelligens asszisztensével
- klassz biztonsági beállításai vannak (például letiltható az ATM-felvétel vagy az érintés nélküli fizetés)
- 23 különböző valutában utalhatsz vele, így forintban is P2P módon
- mindezt Mastercard kártyán.
Ezek az előnyök nemcsak a lakossági, hanem az üzleti használatra is vonatkoznak.
A Revolut Magyarországra jön
Nem véletlenül. A Revolut ugyanis mr most 12.000 magyar felhasználót tudhat magáénak. Mindezt anélkül, hogy az app számára akár csak egyetlen magyar nyelven megfogalmazott mondatnyi reklámot is csináltak volna.
Ami miatt a Revolut a Billcity blogjára kerülhetett, az az a tény, hogy a cég nemcsak a lakossági szolgáltatásokkal akar a jövőben megjelenni Magyarországon. A kisvállalkozások számára kifejezetten kedvező megoldásait is hozni fogja - ezzel pedig megcélozza az üzleti felhasználókat is.
Úgyhogy tessék figyelni, a Revolut valamikor 2018 nyár elején belép a vállalkozási piacra is. Márpedig éppen a kkv-szektor, ezen belül is a mikro- és kisvállalkozások rétege az, ahol különösen sokat számítanak a költségek, még a bankköltségek is.
Kíváncsian várjuk, hogy a Revolut magyar piacra lépése milyen versenyt generál majd a pénzügyi szolgáltatók között.